torsdag 14. januar 2016

The road to the Oscars 2016

I dag har Oscar-nominasjonene blitt annonsert, og jeg så selvsagt på live-sendingen av dette. Jeg ser at jeg ikke er videre oppdatert på filmfronten (shame on librarian-student-me). Det er mange filmer jeg slettes ikke har hørt om. Og definitivt mange jeg ikke har sett. Jeg har såvidt begynt på årets Oscars filmmaraton, og de tre siste kveldene har jeg og Anders sett på film som (kanskje) ville bli nominert. Vi har iallefall plukket ut de rette filmene, selv om de kun fikk en nom hver seg. Og vi vil fortsette å se filmer fremover, med en litt bedre peil nå som vi vet hvilke vi må se.

Utdelingen av årets Oscar-statuetter vil foregå den 28. februar, en dag som vil feires i god tradisjon her i heimen. Det er gudskjelov lenge til enda, så vi kan rekke endel filmer før den tid. Jeg håper på mye bra film, og et morsomt show - selv om jeg virkelig ikke liker Chris Rock.

Kveldens film blir Room. Denne filmen hadde jeg ikke hørt om, men den ser bra ut, og med søte jenta fra United States of Tara har den allerede fanget min interesse. Room er nominert til fire Oscars, bla. for best picture. Snurr film!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar