søndag 24. januar 2016

Status: sykmeldt

Jeg er fremdeles sykmeldt fra praksisutplasseringen min, og er det ut perioden. Jeg må ta igjen praksisen senere - muligens i sommerferien. Det er godt å slippe stresset med jobb akkurat nå, og heller fokusere på å slappe av samt å få andre stressmomenter ut av bildet.

Jeg har vært både hos fastlegen min og på Familievernkontoret siden sist oppdatering. Sistnevnte sammen med Anders. Begge deler forbindes med veldig mye angst, da jeg virkelig ikke takler hverken leger eller psykologer. Men jeg klarte å dra, så det er jo bra. Hos fastlegen min ble det egentlig ikke gjort stort, men jeg fikk legeerklæring på at jeg fremdeles er syk. I tillegg satte hun opp en ny time om en måned, da hun trenger å bli kjent med meg for å kunne hjelpe meg videre med sykemeldinger og liknende. Greit nok, får se om jeg klarer å møte opp neste gang da.

Familievernkontoret var en god opplevelse. Vi fikk snakke i over en time med en svensk psykologdame, som virket veldig flink. Dette var jo mest en bli-kjent-og-kartlegge-vanskene-time, så vi kom jo ikke så langt denne gangen. Hun var fokusert på at Anders trengte hjelp på sin side, helst langvarig, og hun mente at jeg også kunne ha godt av det. Samtidig ville hun hjelpe oss videre sammen, og satte opp to nye timer i kalenderen til oss. Hun ga oss også gode tips om hvordan få i orden nye og stabile psykologtjenester. Håper hun kan klare å hjelpe oss videre.

Som nevnt så er jeg sykmeldt fra praksis, og har derfor "fri" frem til første skoledag den 8. februar. Jeg er for tiden hjemme hos mamma og pappa, for noen dager iallefall. Anders har vært her sammen med meg i helgen, men nå er jeg alene. Jeg pleier å klikke når jeg er her på Lillehammer og Anders er hjemme i Oslo. Jeg håper jeg kan klare noen dager alene.

Jeg leser mye for tiden. Det er godt synlig her i bloggen, siden jeg har bestemt meg for å prøve å skrive bokanmeldelser for alle romaner jeg leser, samt et og annet innlegg om andre bøker. Jeg prøver også å være flink til å lese pensum og komme meg litt i gang med semesteret før stresset med forelesninger og "lekser til timene". Det er så altfor mye jeg har lyst til å lese, men så altfor få timer i døgnet.

Det var en liten oppdatering om min situasjon. Håper alt går fint med akkurat deg som leser dette!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar