søndag 3. januar 2016

Praksisutplassering

I morgen er en skummel dag. Jeg skal ha min første dag som bibliotekar-praktikant ved Høyskolen i Lillehammer. Jobb! På en måte. Praksisperioden er på hele fem uker. Det er lenge! Jeg skal bo på barndomsrommet mitt i denne perioden; uten Anders og pusene mine. I fem uker!

Jeg må klare å våkne og stå opp om morgenen selv, jeg må huske på ting selv (husk piller!), jeg må øve meg på gode rutiner, og jeg må passe på å ikke freake ut i tide og utide fordi Anders er ikke her til å holde på hodet mitt når det blir for mye. Jeg må fungere i en hverdag hvor jeg faktisk MÅ møte opp på jobb hver dag. Det er det flere år siden jeg har klart, og er derfor meget skeptisk til det hele.

Jeg føler meg veldig uforberedt til å skulle ut i et bibliotek for å jobbe, men satser på jeg får god opplæring og mange tips fra "kolleger". Fire måneder skolegang, hvor jeg har hatt mye fravær, er ikke akkurat et godt grunnlag for å begynne å jobbe. Jeg vet det bare er praksis, at det ikke er jobb i så måte, men det føles likevel litt sånn. Jeg aner ikke hva jeg går til eller hvordan det blir. Jeg er iallefall glad jeg har mye arbeidserfaring på baken, med spesielt mye kundeservice, så blir det ikke alt for mye nytt på en gang.

Jeg håper jeg overlever på et eller annet vis, og at jeg kommer meg gjennom disse ukene...både praksis-delen og uten-kjæresten-delen. Håper også at tiden går fort slik at jeg snart er hjemme i god-senga mi, trygg i armkroken til Anders, og med Pixie liggende oppå oss og Vesla liggende i fotenden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar