torsdag 28. januar 2016

Jayne's cunning hat

Jeg har ofte startet på små strikkeprosjektet når jeg er hjemme hos mamma. Hun er jo garn- og strikkegal og har store mengder variert garn. Jeg blir jo litt påvirket når hun har strikkeprosjekter, og det er kjekt å ha noe å henge fingra i (annet enn mobilen) når man sitter og skravler. Så da prøver jeg da. Med et eller annet smått. Jeg har én leggvarmer ferdig et eller annet sted...

I går startet jeg på enda et prosjekt. Enda et jeg trodde jeg aldri skulle bli ferdig med. Jeg har en stund ønsket meg ny lue, og jeg har enda en stund siklet på Jayne's hat fra Firefly. Og så hadde mamma fått tak i noe billig garn, og der fant jeg alle fargene jeg trengte til denne lua. Så da måtte jeg tinge på litt garn. Og så begynte jeg.

Og nå er jeg allerede ferdig! Og jeg har strikket og gjort alt selv! Riktignok med veiledning av mamma, men hun gjorde ingenting for meg. Lua ble litt i største laget, men jeg ville ha en lue som ikke strammet på noe vis. Og så er den i orange og gult, to av mine yndlingsfarger, med litt rødt til...

Jeg fikk til! :D
Originalen. Jayne i Firefly.
Official-licensed Firefly merchendise fra ThinkGeek.
Strikkingen er i gang!
Lage stor dusk!
Ferdig!!!
Litt for mye orange, litt for stor, men jeg fikk til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar