tirsdag 12. januar 2016

Gode karakterer

Jeg kan ikke akkurat sies å ha vært ei flink studine i høstsemesteret. Høsten besto av mye fravær og knapt noe lesing, jobbing eller øving hjemme. Men jeg klarte å fullføre året, både obligatoriske skriveoppgaver og slutteksamen. Semesteret besto av to fag; KoG (kunnskapsorganisasjon- og gjennfinning) og BoS (bibliotek og samfunn). I KoG var det en seks-timers skoleeksamen, og i BoS hadde vi en tre-dagers hjemmeeksamen. Jeg fullførte, men følte det ikke gikk særlig bra. Jeg visste at jeg hadde store mangler på KoG-oppgaven, spesielt skjønte jeg ikke bæret av SQL. I BoS hadde jeg virkelig ingen anelse om hvordan det kunne gå, siden jeg aldri har skrevet akademiske tekster før, og var usikker på om jeg faktisk besvarte oppgaven. Jeg håpet på ståkarakter i KoG og kanskje en C i BoS.

Jeg ble utrolig glad og fornøyd da jeg fikk vite karakteren i KoG. Jeg fikk en C, som virkelig var det aller høyeste jeg kunne håpet på i det faget! Gleden ble ikke akkurat mindre da jeg sjekket hvordan det hadde gått på BoS, og det sto en B i karakterutskriften. Det er jo en utrolig god karakter, og jeg som følte jeg virkelig ikke hadde peiling på hva jeg drev med.

Jeg må si jeg er meget fornøyd. Jeg klarte å fullføre første semester, og det med gode karakterer! Nå spørs det bare om jeg klarer andre semester...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar