fredag 27. mai 2016

Skogholtvn. spillklubb

Jeg og Anders spiller veldig mye brettspill for tiden. Både bare oss to, men også med venner på besøk. Nå er det riktignok bare noen utvalgte "godkjente" (les: rolige, som ikke stresser meg) personer som hittil har fått kommet hit. Men det føles kjipt å ikke invitere alle. Så det gjør jeg nå.

Jeg har opprettet min egen gruppe, eller klubb, på Facebook, hvor jeg inviterer til events. Tenker å prøve å ha en fast dag i uken, pluss andre morsomme happenings for eksempel i helger. En skikkelig klubb må jo ha ukentlige sammenkomster! Det er sjelden vanskelig å få i alle fall noen av folkene vi kjenner til å sette av en kveld til spilling. Og inviterer vi folk kommer det som regel flere.

Vi har kjøpt utrolig mange nye spill i det siste, så vi må ha spillkvelder for å få prøvd disse. Samlingen vår består nå av langt over 200 spill, med mange ekspansjoner (totalt 313). Flere av disse er fremdeles innpakket i plast. De trenger litt kjærleik, må vite! Og gjerne fra litt flere enn bare meg og Anders.

I dag skal vi ha vår første spillkveld her i Skogholtvn. spillklubb, og alle er invitert! Alle er 28 stk per i dag (inkludert meg). Det har vi definitivt ikke plass til! De inviterte er en samling av folk fra Outland, fra klassa mi og fra studentforeningen Alexandria. Jeg håper at alle kommer overens, i alle fall den tiden de er her. Jeg vet at det er noen uroligheter mellom noen, men jeg synes det er kjipt å stenge enkelte ute fordi en eller flere andre har et eller annet uoppgjort med vedkommende.

På kveldens kick-off blir det som vanlig hjemmelaget pizza, og vi har kjøpt inn masse småis. 

Videre vil vi prøve å ha en fast ukedag for spilling her hos oss. Antar det ikke kommer så mange på en slik fast dag, men likevel...en klubb trenger en fast møtedag! Jeg håper å få i stand spesifikke kvelder hvor vi tester ut et nytt spill, og kanskje jeg lager noen temakvelder. Det høres i alle fall morsomt ut.

Mer brettspilling til folket!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar