tirsdag 24. mai 2016

Godteritester

Er det noe jeg synes er gøy, så er det å smake på nytt godteri. Gjerne utenlandsk, selv om norsk godteri er i en klasse for seg. Spesielt amerikansk godis er gøy, og japansk.

I fjor fikk jeg en veldig fin julekalender av en kompis; 1-4 små KitKat-sjokolader fra Japan hver dag, med alle mulige rare smaker! Ikke alle var like gode, selvsagt, men gøy å smake likevel! Wasabi i sjokolade er definitivt ikke velsmakende, og jeg skjønner virkelig ikke greia japanere har med røde bønner i godteri/kaker. Nevnte kompis skal til Singapore i løpet av året, og har fortalt meg at han må holde av en plass i bagasjen sin for godteri til meg. Det gleder jeg meg til!

En av de morsomme tingene ved å besøke nye land er å teste ut godteriutvalget dems. Andre har kanskje samme greia med loalt øl for eksempel, men jeg liker altså godteri. Å finne store godisbutikker med utvalg fra rundt om i verden er også fint. Cyber Candy i London er fast besøkt, selv om sist besøk var en stor skuffelse. Cyber Candy selger importgodteri fra blandt annet USA, Japan og Sverige.
JapanCrate

Jeg har veldig lyst på en månedlig crate (Unversal Yums) som sender en boks full med godteri fra et nytt land hver måne. Men de sender dessverre ikke til Norge.

Jeg har også lyst på JapanCrate, men premium-boksen er dessverre bittelitt dyrere enn hva den idiotiske regjeringen synes vi kan få lov til å importere hit til landet. Forskjellen på regular-boks og premium-boks er såpass stor at det ikke frister særlig å gå for den vanlige. Uten noe bedre alternativ så måtte vi likevel gå for denne.

Nå får vi japansk godteri i posten etterhvert!

Jeg var innom godteributikken i Østbanehallen på søndag siden jeg skulle gå den veien uansett, og fikk med meg noen småting jeg ikke har smakt før. Gudskjelov smakte ikke Mentos Choco noe i nærheten av Skittles med sjokoladesmaker, men var litt vel lik Meller. De var gode da! Spesielt den med hvt sjokolade. Lindt har vanligvis veldig god sjokolade, men jeg falt ikke helt for disse to variantene. Coffe Blast hadde litt vel mye kaffesmak for meg, og Caramel Brownie hadde en sær konsistens. De var ikke vonde altså, men det finnes så mye som er bedre. Anders likte de godt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar