søndag 13. mars 2016

Vårsesongen er gang

Endelig er det sesong for loppemarked igjen! Årets sesong startet tidlig, kanskje fordi påsken er tidlig i år. Denne helgen har det vært to loppemarkeder i Oslo; Hasle Skole og Tonsenhagen Skole. Det har kanskje vært noe bakgårdssalg og slikt også, men det er kjedelige greier. Dessuten så er det greit å vite at pengene går til en god sak; nemlig til skolekorpsene. Vi dro selvsagt på begge loppisene denne helgen. Dessverre var jo hele Oslo også på disse to. Loppemarked-start er som regel veldig populært, og når det er kun to loppiser å velge mellom blir de to veldig fulle. Vi hadde med oss flere venner, noe som gjorde det hele litt masete da alle ville forskjellige ting til enhver tid. Men det var gøy likevel, og vi fikk shoppa litt. Og kost oss med et kakestykke og god Ninja-brus. Anders ble dessverre dårlig etterhvert, så vi måtte dra hjem. Vi hadde fått sett det vi ville, men jentene som var med oss ville se auksjonen. Det klarte de fint på egenhånd, og kjøpte til og med noe (kasse med gammel julepynt).

Jeg fikk med meg en god stabel av bøker - selvsagt. Jeg er veldig godt fornøyd med å finne engelske utgaver av populære engelske barnebokklassikere. Og jeg fant den første Pelle og Proffen-boka, som jeg har på pensum i år. Vi skal ha bad-taste-party snart, så vi fikk med oss litt snacksy klær og tilbehør også. Jeg kjøpte meg en særdeles fin bluse med gedigne puff-ermer og innebygd tørkle i brystlomma samt en orange paljett-veske.

Nå må vi dessverre vente til etter påskeferien for neste loppis-helg, men da braker det løs med gode loppemarked-helger. 

Bildet yter ikke blusen rettferdighet.
Bokfangsten min.
Loppemarked på Hasle Skole.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar