mandag 28. mars 2016

Høytid = brettspilling

Både jul og påske er tid for brettspilling. Og andre helligdager, fridager og ferier... Rett og slett er mye fritid tid for brettspilling. I påskeferien har det selvsagt blitt spilling. Fra gode gamle klassikere som Scrabble med mamma, til spill som fremdeles er under utvikling med svigerbror. Brettspill er gøy!

For min del er det lite som sier "påskestemning" (annet enn kanskje å se bilder fra et "påskepyntet" og TG-klart Vikingskipet og høre Rosa Helikopter), og jeg feirer egentlig ikke påske. Jeg synes det er fint med en ferie på vårparten, selvsagt, men for min del er påske kun ferie og godis-tid. Ferie med tid til familie og venner, tid for sosialisering, avslapping og kos, og tid for å spise godterier og spille brettspill. Det er påske for meg.

I morgen er det tilbake til hverdagens kjas og mas, men jeg får en "myk overgang" med brettspilling på timeplanen allerede i morgen. Med gode venner fra skolen og studentforeningen Alexandria. 

Spilte du kortspill eller brettspill i påsken?
Mange nye spill i samlingen!
Påskekos med banankake, vanilje-Cola og StoneAge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar