onsdag 30. mars 2016

Currently reading

Normale folk har gjerne en bok de leser liggende på nattbordet sitt. Én bok. Kanskje to. Jeg har mange bøker på en gang. Det er visst litt likt som strikkeprosjekter. De som strikker har gjerne flere prosjekter på en gang, fordi de trenger forskjellige strikkeprosjekter til forskjellige humør eller gjøremål. Jeg er slik med bøker. Jeg har en bok for lettlesing på bussen, en vanskelig bok jeg leser når jeg er i humør til å bli utfordret litt, en norsk bok for når jeg ikke orker å lese på engelsk, og så videre. Akkurat nå har jeg mange bøker jeg leser.

Norsk:
Johan Harstad: Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet?
Johan Harstad: Ambulanse

Engelsk lettlest:
Emily Henry: The Love that Split the World

Lydbok alene:
Jojo Moyes: After You

Lydbok med Anders:
Andy Weir: The Martian

Høytlesing med Anders:
Douglas Adams: Haikerens guide til galaksen 

Kindle på mobilen når jeg kjeder meg:
Jake Lingwall: Freelancer

Klassikere for skole og for å bli utfordret:
William Shakespeare: Hamlet
Dante Alighieri: The Divine Comedy
Virgil: The Aeneid

Noe sier meg at jeg burde fullføre noen bøker snart. Ikke bare begynne på nye bøker hele tiden. 

Hvordan er du? Leser du mange forskjellige bøker på en gang? Leser du noen gode bøker for tiden?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar