tirsdag 10. mars 2015

Flytting

Jeg har flyttet! Helt plutselig. Vekk fra stor kjellerleiligheten på Nordstrand, vekk fra Anders. Nå bor jeg på et lite rom med delt kjøkken og bad i Kringsjå studentby, alene. (Til og med uten mine fantastisk søte og gode pusekatter - savn!)
Etter over tre år med veldig mye nedetid/depresjon, etter veldig mye krangling med Anders i det siste og at jeg så langt i år ikke har klart stort annet enn å ligge i senga og spise godteri, så måtte jeg ha en endring. Endringen denne gangen ble å flytte for meg selv for å jobbe med meg selv og få tilbake rutiner og struktur i hverdagen.

En sen kveld vi drakk sendte jeg søknad om studenthybel. Få dager etter fikk jeg tilbud om en. Jeg takket ja, skrev under kontrakt og betalte depositum. Så var det bare å flytte. Det tok en uke fra jeg fikk hybelen til jeg klarte å gjøre mer med det. Nøkkel ble hentet og første flyttelass lempet inn i "fengelcellen" (med stygt rødt linoleumsgulv og gamle stygge stoler så føltes det litt sånn). Videre tok det enda flere dager før jeg klarte å flytte resten av sakene mine, samt faktisk flytte hit. Anders hjalp meg med flyttelasset i en taxi, og tilbrakte min første kveld og natt her sammen med meg. Det gjorde det litt lettere. Første kveld på hybelen ble veldig koselig; vi pakket ut, spilte Alhambra med "ny" ekspansjonspakke, spiste fancy middag (Toro ferdigrett) og så på Gilmore Girls til sent på natt.

Nøkler og nøkkelkort.
"Fengselcellen". Kaller den for "my correctional facility".
Senga mi, med fargerike puter. Faktisk en veldig god seng!
Prøver å livne opp rommet med litt farger.
Farger og mønster!
Fancy middag på fancy lånt tallerken. Enkelt skal det være!
Alhambra. Det ble uavgjort...
Te. Har kjøpt søte nye tekopper og har med en stor boks full av yndlingsteen min.
Gilmore Girls og levende lys.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar