tirsdag 31. mars 2015

"Working girl"

På vei hjem en av disse dagene.
De siste dagene har vært rimelig kjedelige. Jeg har jobbet inn det tapte denne måneden på kun sju dager (tidligere nevnt sykeperiode). Jeg har jobbet ca. 48 timer, samt får masse overtidstillegg, kveldstillegg og hele tre dager med diettpenger. Det kommer virkelig godt med neste måned når alle regninger skal betales. Men det har jo sin pris... Noe liv utenom jobbingen kan jeg ikke sies å ha hatt.

Onsdag forrige uke jobbet jeg kveld, torsdag til fredag var det Bergen-gjennomkjøring med kveldsjobbing begge dager, lørdag ble helt syk med 14,5 timer lang arbeidsdag hvor jeg avsluttet i Kristiansand for overnatting, søndag var jeg på hjemreise i jobbsammenheng i fem timer (avslappende nok, men i uniform og ikke fri), mandag var den lange turen til Stavanger hvor jeg måtte legge meg med en gang jeg ankom hotellet klokka åtte om kvelden og i dag startet jeg på jobb kl. 04:05 og åtte timer senere ankom jeg Oslo og kunne endelig dra hjem for å ha en slags helg!

Det eneste jeg har gjort de siste sju dagene er å jobbe og sove føles det ut som. I tillegg har jeg knapt vært hjemom, ikke engang for å sove. Sov hjemme natt til torsdag forrige uke, natt til lørdag fikk jeg hele fire timer på øyet i egen seng, og natt til mandagen fikk jeg sove hjemme. Jeg har vært landet rundt (iallefall den sørlige halvdelen av landet); en natt i Bergen, en natt i Kristiansand og en i Stavanger.

Jeg har fri de neste to dagene, noe som er herlig. Jeg kommer sikkert til å bli spurt om å jobbe, men med mindre det blir helt krise så kommer jeg ikke til å ta på meg noen vakter. Jeg jobber igjen til helgen; fredag, lørdag og søndag. Jeg trenger litt fri innimellom. Jeg skulle gjerne hatt helligdagstillegget på torsdag, men får med meg det både på fredag og søndag så. Disse to fridagene skal brukes slik påsken burde brukes: til brettspilling i mange timer med gode venner - og godterispising! Håper ingenting ødelegger for planene mine.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar