fredag 27. mars 2015

God morgen, Bergen!

Hodepinen jeg har slitt med i to døgn har endelig gitt seg, og jeg nyter morgenen i Bergen. En smart gammel dame på toget foreslo at hodepinen min kom av det voldsomme væromslaget vi har hatt i Oslo, fra superfint vårvær til kaldt og guffent snøvær. Siden jeg ikke finner noen annen grunn til hodepinen, så kanskje det er noe i det. Vel fremme i tørre og varme Bergen har iallefall hodet mitt blitt friskt, og jeg ser litt lysere på livet igjen.

Jeg er igjen på gjennomkjøring til Bergen og tilbringer formiddagen (og ettermiddagen) på hotell Scandic Ørnen.

Denne gangen valgte jeg å stå opp tidlig og få med meg frokostbuffeten. Og det var virkelig verdt det! Jeg karret meg ut av senga allerede klokken 8, og nøt en times lang frokost med masse god mat, kaffe og en god bok til. På frokostbuffeten kunne man bestille omelett etter eget ønske, presse sin egen appelsinjuice, steke sine egne vafler og det var et veldig rikt utvalg av både kald og varm mat, mye forskjellig frukt (til og med granateple), smoothier og mer. Jeg så til og med et stort fat med store sjokoladeboller. Veldig mye å velge mellom, og jeg forsøkte å få med meg litt av hvert, men det er måte på hvor mye magen orker så tidlig om morgenen. Godt var det iallefall! Frokosten sto i stil med dette fine hotellet.

Etter en herlig 4-retters frokost droppet jeg faktisk kakene, selv om de fristet. 
Nydelig vær i Bergen i dag, og se så fin utsikt fra hotellrommet mitt!
Nå er klokken straks 11, og jeg har rukket lang frokost, en god tur på Bergen Storsenter for påskeegginnholdshopping (!), jeg har kjøpt inn middag til togturen etterpå og nå er jeg tilbake på hotellrommet og skal være flink jente å gjøre skolearbeid en god stund. Og nyte en god og kald Cola Zero, fordi jeg fortjener det!

Ønsker alle mine lesere en riktig fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar