mandag 16. mars 2015

En mandag verdt å feire

Da jeg ble kjent med Anders hadde han vært sykmeldt for Krohns i flere år allerede, og gikk på NAV. Han hadde de siste årene vært gjennom flere operasjoner, og mye smerte, så han kan ikke kalles naver av den grunn. I juli i fjor tok NAV Nordstrand tak i han, og sendte han på jobbutprøving. Han begynte med halv dag tre dager i uken tror jeg det var, på ILAS IKT. Etterhvert ble dagene lenger og flere, og til slutt var han i 100% jobb på dette stedet. I desember ble han "ansatt" via KIA-ordningen (Kvalifisering i Arbeidsmarkedsbedrift). Det tok ikke lange tiden før Adecco og liknende vikarbyråer kom inn i bildet og prøvde å få han ut i ordentlig jobb. I dag har han hatt sin aller første dag på ordentlig jobb, totalt uten NAV i bildet! Han er i et tre-måneders vikariat via Adecco i første omgang, men med muligheter for fast ansettelse etter det.

Så, i dag feiret vi! Jeg tok han med ut for å spise. Han fikk velge sted og type mat, så skulle jeg gå bak med VISA-kortet. Det ble en veldig god tre-retters på TGI Friday's, etterfulgt av en kaffe på Espresso House. Anders klarte knapt å bevege seg etter maten, siden jeg var flink jente å sa nei til å dele desserten med han (ergo: jeg spiste bare to retter).

Veldig glad og stolt. Med god grunn.
Forrett: Sesame Jack Chicken Strips
Hovedrett: Italian Stackhouse Burger (med 3 typer ost hvorav en er mozzarella sticks, og pepperoni)
Dessert: Mocha Mud Pie Pops




Biiig coffee!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar