søndag 22. mars 2015

Loppis-vår!

Våren er endelig her, og med vårsola kommer loppemarkedene. Jeg elsker å gå på loppemarkeder og kjøpe ting jeg strengt tatt slettes ikke trenger, se på alle de grusomt stygge tingene som jeg ikke kjøper og kanskje kose meg med en hjemmelaget sjokoladekake i sola. Her i Oslo så er det veldig mange loppemarkeder både på våren og på høsten. Nå er våren i gang, og det har allerede vært to helger med noen få loppemarkeder. Den første helgen dro vi ikke på noen, men i helga rakk vi såvidt innom to etter at jeg var ferdig på jobb for dagen.

Vårens to første loppemarkeder ble på Hasle Skole og Bolteløkka Skole, og de var heldige med været (vi så noen ligge å sole seg i kun shorts på vei til første loppis). Det var veldig mange (irriterendes) folk som alltid sto eller gikk i veien, men sånn skal det være. Vi kom såpass sent at det dessverre ikke var så altfor mye spennende å kjøpe, men noen småting fikk jeg da med meg hjem. Spesielt glad ble jeg for Batman-t-skjorta som jeg fant på barneavdelingen, men som var i voksen damestørrelse likevel! Det var vanskelig å gå forbi grillen med store og fristende burgere, men vi klarte det. Og siden jeg forsøker å bli flinkere med kostholdet igjen så var vi flinke og droppet kake denne gangen.

Nå er det påskeferie de neste to helgene, men så braker det løs med skikkelig loppis-helger. Jeg har fått fri på den ene hovedhelgen, da kommer søster med mann innover til Oslo også, så da blir det en skikkelig god helg håper jeg! Jeg satser på å finne mye fint fremover, både bøker, brettspill, kule klær og kanskje litt Lego og andre småting.
Helgens fangst.
Nysgjerrig på når det er loppemarked i ditt nærområde? Loppemarked.info gir en god oversikt over loppemarkeder og bruktsalg rundt om i landet. Ta en titt da vel!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar