tirsdag 2. februar 2016

Harrytur

Noen ganger er det ekstra fint å være på besøk hos foreldrene sine. For eksempel når de finner ut at de skal på tur til Sverige for å handle mat og godteri. I går fikk jeg være med. Og shoppe gjorde jeg! Det ble veldig mye godteri, masse bacon, en god del snacks til pusene og litt annet her og der. Og 10 forskjellige øl til Anders, som er så glad i å smake på nye øl. Hele 4,2 kg smågodt kjøpte jeg (290 kroner i smågodt), og veldig mange sjokolader og potetgullpakker i tillegg.

Og så ba jeg om å bli sluppet av på Kongsvinger for å ta toget hjem til Oslo fremfor å bli med tilbake til Lillehammer. Slik fikk jeg skyss halve veien hjem også, og det ble en billigere togtur. Det betydde jo altfor mye bagasje å få med seg, men Anders møtte meg gudskjelov på Oslo S og hjalp meg å bære. Det var jo tross alt veldig mye digg til han i den store sekken og Ikea-posen også.

Hadde jeg hatt skyss hele veien hjem, og mer penger på kontoen, så hadde nok harryhandelen tatt enda mer av. Den tok egentlig av nok som den gjorde. Men noen brett brus (de hadde Pepsi Max Cherry til 49,- for 24-pakning grunnet dårlig dato. Billig, billig!) hadde jo ikke vært feil, eller energidrikke. Og hadde vi hatt plass til mer mat i fryseren hadde jeg iallefall kjøpt med en stor pakke hamburgere og kanskje biff av et eller annet slag.

Jeg som egentlig skulle prøve å skjerpe meg med godteriinntaket har nå 4,2 kg smågodt å spise opp før det blir ødelagt... 

(Beklager veldig varierende bildekvalitet...)
Gottebiten Charlottenberg. Mye større enn den ser ut her.
I'm in candy heaven!
Stor TUNG koffert, stor TUNG sekk, normal litt lettere sekk, to tunge Ikea-poser.
PAKKESEL!
Smågodt, smågodt, smågodt! :D :D :D Don't mind if I do!
(Dette er bare litt av det altså...)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar