torsdag 11. februar 2016

Semesterstart

Nå er skolen godt i gang igjen, også for meg. Mens de andre har hatt praksis i fem uker har jeg hovedsaklig "ligget på latsiden" og lest bøker og litt pensum. Men det er godt at skolen har startet igjen. Iallefall foreløpig. Så lenge jeg er flink å møter opp og leser "lekser", så er jo skole gøy. Og enn så lenge er jeg flink, iallefall mer eller mindre. Jeg leser pensum som bare det!

Og å møte igjen alle de fine folkene jeg går sammen med var selvsagt kjempekoselig! Forsåvidt også å se fjes jeg kjenner igjen, og som jeg kanskje er på hils med.

Fagene i år virker mer spennende. Iallefall Litteratur- og kulturformidling, med litteraturhistorie og barne- og ungdomslitteratur. Mange skjønnlitterære bøker som skal leses og diskuteres. Det er gøy!

Søndag brukte jeg til å fullføre Odysseen av Homer, samt farge opp igjen håret i fancy farger, og lakke negler i andre fine farger. Jeg hadde en skikkelig make-over dag for å bli klar til skolestart. Det var fint å få litt farger igjen, og det er lettere å komme seg ut av huset når en føler en ser ok ut.

Jeg var flink til å møte opp på skolen tre dager på rad, med brettspilling etter skolen på tirsdag. I dag har jeg dessverre vært hjemme. Anders forsov seg og det ble dårlig tid om morgenen. I tillegg var jeg i dårlig humør/nedetid fra i går, så det ble vanskelig å fungere da jeg egentlig skulle opp i dag. Men det var kun seminar i dag, som er delt opp i to grupper - og den andre gruppa er i morgen, så jeg kan ta det igjen. I år får vi alle tilgang til opptak i begge fag, så går jeg glipp av en forelesning så kan jeg se den hjemme. Jeg vil helst på skolen, da det gir motivasjon og energi og glede. Hjemmesituasjonen sier dessverre litt for ofte at det ikke går.

Nå skal jeg lese litt mer i Jane Austen: Pride and Prejudice, som også er pensum i år. Forelesningen imorgen starter 8:30, men jeg er i ignoreringstilstand til akkurat det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar