lørdag 6. februar 2016

Migrene?

Onsdag til fredag var jeg ute av stand. Jeg hadde ikke nedetid. Jeg var ikke direkte syk. Jeg hadde hodepine med medfølgende plager.

Jeg har hodepiner innimellom. Hodepiner som i seg selv ikke er så ille. For hodet er ikke så veldig vondt. Men jeg blir kvalm i tillegg. Og lyssky. Orker ikke annet enn å ligge på et mørkt rom og slappe av eller sove. I det siste har det også fulgt med feber, tror jeg - har ikke termometer, det føles iallefall slik. Hverken Paracet eller Ibux hjelper på hodepinen, men det hjelper litt på feberen. Hodepinen varer nesten alltid i tre dager/døgn. Når hodepinen kommer er det bare å ta det med ro helt til kvelden på tredje dagen, for da slipper den taket. Migrene skal, i følge internett, vare i 4-72 timer. Tre døgn. Samme som min.

Jeg lurer på om dette kan være migrene. Jeg vet at det stemmer godt på symptomene. Men både mamma og pappa har slitt med mye hodepine opp gjennom årene, og vært gjennom mye stress for å få beskjed om at det ikke er migrene de har. Så jeg er litt usikker.

Jeg har ikke funnet så mye info om feber ved migreneanfall. Ingen norske legesider sier noe om at dette kan være et symptom. Men på engelske sider finner jeg at noen kan slite med feber også. Jeg bør få kjøpt termometer slik at jeg kan sjekke om jeg faktisk har feber.

Jeg må ta dette opp med legen min. Jeg liker ikke leger, så det er skummelt. Men kanskje jeg kan få medisiner som hjelper. Slik at jeg slipper å ligge rett ut i senga i et mørkt rom i tre døgn hver gang jeg opplever dette. Det er slitsomt og kjedelig, og ødelegger for alle planer jeg eventuelt måtte ha de dagene. Jeg vil jo ikke ha vondt heller.

Har du migrene? Hvordan opplever du det? Og høres mine opplevelser ut som migrene?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar