fredag 19. juni 2015

London, baby!

London Eye 2013.
Da har vi bestilt tur! London, baby!

Vi reiser den 31. juli (en fredag) og hjem igjen den 4. august (en tirsdag). Vi skal bo på luksuriøse EasyHotels Victoria: et krypinn som har plass til døra som slå inn og en liten dobbeltseng (pluss et bad som er mindre enn det på danskebåten) - sist vi var der hadde vi kofferten i senga, fordi det ikke var plass på gulvet! Men, vi drar ikke til London for å være på hotellrommet, det er kun for soving og oppbevaring.

Vi har masse fine planer for turen. Mye shopping, flere musikaler, god mat og kanskje litt sightseeing?

Det vi ikke ante før vi hadde betalt turen var at Green Day sin American Idiot musikal er på turne og er i London denne perioden! Den går kun tre måneder, så vi må se den nå. Jeg gikk dessverre glipp av den da jeg var i New York - den hadde nettopp sluttet å gå - så jeg blir veldig glad om jeg får den med meg nå! Mine foreldre har også anbefalt Miss Saigon på det kraftigste, så vi må nok bestille billetter til denne musikalen på forhånd også. To musikaler vi må se, to kvelder (og eventuelt matiné-forestillinger) igjen å fylle opp. Det kan være jeg får et gledelig gjensyn med en av de to store, Phantom of the Opera eller Les Miserables, siden Anders ikke har sett noen av de. Noe blir det iallefall! En dag i London uten musikal er ikke riktig!

Shopping blir det nok av også. Primark for å shoppe masse billige klær selvsagt, Forbidden Planet, Orcs Nest, Leisure Games, Lego Store og Village Games for nerdemoro, Sainbury's for masse billige og gode kaker og donut-sjappa nede på Picadilly Circus for tinytiny kanelsnurrer som er heftig gode. Og selvsagt titting og litt turistshopping i Camden Lock Market, her vil vi også gjerne få smakt på deep-fried-sjokolade!

Hva med sightseeing da? Jeg har jo sett det meste som er å se av museer og sights i London i løpet av mine over ti turer, men Anders trenger å se mer. Han vil gjerne innom British Museum en tur iallefall, og finner helt sikkert mer han kunne tenke seg når han begynner å Google litt. Vi setter iallefall å av en dag til sightseeing!

London, baby!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar