torsdag 11. juni 2015

Foo Fighters @ Telenor Arena 2015

I går startet konsertsommeren med Foo Fighters på Telenor Arena. Jeg var å så Foo Fighters sist de var i Oslo (2011), og det ga mersmak. Sist gang dro jeg bare fordi jeg visste at de var innenfor min musikkstil, uten helt å vite om jeg likte dem...men så kom jeg dit og hørte slager etter slager som jeg kjente igjen og digget (jeg hører meget sjelden på musikk, og når jeg først gjør det så er det kun musikk jeg virkelig kan - mer om dette i et annet innlegg senere). Med andre ord var forrige konsertopplevelse meget bra!

Vi fant ut en ukes tid før konserten at vi skulle dra, og kjøpte noen billige billetter av en mann på Lillehammer helga som var. Etter å ha kommet inn på området, kjøpt t-skjorte og cider, så skulle vi finne plassene våre. Viste seg at det var helt øverste rad, langt unna scena, og bak en lyskaster-rigg. Fra de plassene var det ikke mulig å se noe som helst av scena! Rimelig irriterte skulle vi finne oss et nytt sted å sitte, og en snill dame i gul refleksvest snakket til oss, sa at hvis vi hadde dårlige billetter kunne vi få nye og bedre. Og det fikk vi! Rad 5 veldig mye nærmere scena. Mye mer fornøyde var vi endelig klare for konsert!


Konserten startet med en av Anders sine yndlingssanger. Og for å være ærlig, så vet jeg ikke hvilken sang det var. Fordi jeg kjente den ikke igjen ut fra kun det instrumentale...vokalen var så lav og dårlig at det ikke var mulig å høre sangen! Æsj, en meget dårlig start på konserten! Var lett å se publikum bli skuffet, jubelen dalte meget fort - til og med de helt nærmest scena så ut til å bare stå rolig og lure på "hva faen?". Men, konserten fortsatte sin gang, med varierende lydkvalitet, men med økende puls både hos publikum og band. Endel av nummerne satt godt og ble ikke ødelagt ikke av lydproblemer, blandt annet The Pretender og Times Like These. Stemningen ble etterhvert veldig bra, og bandet ga alt. Mot slutten får vi også se ei nydelig lita tuppe på kanskje 4 år, i rosa kjole, stå på scenen og danse til pappas musikk - flere av bandmedlemmene hadde familien sin i publikum og en av døtrene kom opp og var med dem på scenen under et av nummerene til vill jubel fra publikum!

Konsertopplevelsen ble dessverre totalt sett en av de dårligere på grunn av de store lydproblemene. De hadde lydproblemer sist de spilte i Telenor Arena og, da datt lyden ut stadig vekk mot slutten av konserten. Denne gangen var dessverre problemene der gjennom hele konserten og gjorde at det var vanskelig å virkelig komme i stemning og nyte. Uansett gøy å se Foo Fighters igjen, og Anders (som aldri har sett de før) var fornøyd med opplevelsen.




Videre har vi planer om å se Death Cab for Cutie nå på lørdag, håper på å få med oss Rise Against til uka (må bare kjøpe billetter først), og i juli skal vi på AC/DC og i august blir det endelig tid for å se et av mine all-time favorittband The Offspring! Gleder meg utrolig mye til sistnevnte. Det ser ut til å bli en bra konsertsommer!

Utover høsten så har vi enda ikke lagt noen planer eller kjøpt noen billetter. Men vi har begynt på en ønskeliste. Det er mye bra å velge mellom på høsten og, selv om lite slår sommertid når det kommer til konserter. Noe av det vi har lyst til i høst er Imagine Dragons, The Wombats, The Prodigy, Bullet for my Valentine og Seigmen. Et par konserter må det vel iallefall bli råd og tid til!

Skal du på noen konserter i sommer? Sees vi?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar