torsdag 19. februar 2015

The road to the Oscars 2015

Som de fleste vet så er jeg veldig interessert i film. All slags film! Eller, helst gode filmer da... Et av årets høydepunkter er derfor Oscars-utdelingen. Og tiden før showet blir brukt flittig til å lage lister over alle de nominerte filmene, selvfølgelig SE filmene, samt gjøre meg opp en mening om hvilke som burde vinne i de forskjellige kategoriene. 

Jeg har ikke rukket å se alle filmene i år, langt fra faktisk, men jeg har fått sett endel. Og jeg har sterke meninger om de fleste filmene jeg har sett. Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance) suger så mye at jeg ikke har lyst til å si ordene som faller inn i hodet mitt (!), men filmkritikerne elsker den. American Sniper fikk mye negativ medieoppmerksomhet for rasistisk vinkling på krigen i Irak, men den filmen var jo bra. Whiplash er en av mine favoritter, men jeg tror filmen er litt for "lett" til å kunne nå opp i konkurransen om de gjeveste prisene. 

I dag skal vi prøve å få sett ferdig tre filmer, som antakeligvis blir de siste vi rekker å se før søndagens utdeling. Filmene er Selma, The Theory of Everything og Dawn of the Planet of the Apes (siden vi har begynt på denne tidligere). Rekker vi alt dette så har vi iallefall fått med oss samtlige av filmene i Best Picture-kategorien, og det er tross alt de viktigste filmene. 

De nominerte filmene i kategorien "Best picture", den gjeveste prisen av dem alle:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar