mandag 23. februar 2015

Anders 32 år!

Anders fyller år på kongens bursdag, så i går hadde han invtert til bursdagsfest hjemme hos oss. Hele Outland-gjengen var invitert, pluss Sigurd da selvsagt. Det viste seg å bli veldig vanskelig for meg. Jeg liker jo denne gjengen, og det var jo bare snakk om noe så morsomt som brettspill, men...det skulle være hos oss! 

Det er lenge siden vi har hatt særlig mye besøk hos oss, rett og slett fordi leiligheten vår er overfylt og aldri ryddig lenger, samt jeg har hatt veldig mye nedetid. Jeg klikket i vinkel allerede torsdag kveld og datt rett ned i kjelleren grunnet rot og at jeg ikke takler at folk skal se rotet vårt. Jeg visste at samme hva som skjedde og hvor mye Anders kom til å rydde til lørdagen, så var det ikke mulig å få det i nærheten av godkjent for meg. Det kunne vært veldig mange som dukket opp, og deriblant endel veldig normale folk (som er enda vanskeligere å vise sine negative sider til). Den kaotiske leiligheten gjorde meg helt utafor av stress.

Men (kong) Anders sin bursdag kom likevel for en dag i går. Og folk kom på besøk. Gudskjelov avlyste de to mest normale av folkene, noe som senket stressnivået mitt betraktelig. Utover dagen viste det seg også at det kom rimelig få folk, og ingen av de som er for normale for meg på en dårlig dag kom. Det ble en liten gathering med masse særinger. Dessverre så betydde det igjen at stemningen gjennom hele dagen varierte fra laber til ok til kjip til laber til ok til laber og så videre. En av gjestene var mutt og virket i dårlig humør hele kvelden, en var trøtt/fyllesyk og en av de andre kom i flere diskusjoner med meg på grunn av "rar" spilling. Jeg aner ikke om gjestene syntes kvelden var bra, men jeg synes den var rimelig kjip sånn totalt sett. Jeg håper at bursdagsbarnet var fornøyd i allefall (han sier han var det), for det er jo det viktigste!  

On the positive note: vi rakk å spille masse forskjellige bra spill og det var kaker! I løpet av gårsdagen rakk vi innom 7 Wonders (med alle expansions - inkludert den nye Babel), Citadels, Samurai Sword, Tsuro, Settlers of Catan Europe og til slutt Phenomena - Kampen om Aldra. Mange bra spill, selv om jeg tapte så det sang på de fleste av dem! Vi satt oppe til nærmere tre før vi ruslet til senga, med en overnattingsgjest på sofaen. 

Overnattingsgjesten vår ble også værende hele søndagen, og vi fikk spilt enda mer. I dag har vi rukket en laaaang omgang med Tzolk'in, 7 Wonders (med alle expansions) og Phenomena - Kampen om Aldra. Også i dag sto hjemmelaget pizza og kake på menyen. Stemningen i dag var langt bedre, selv om jeg fremdeles er langt nede selv. Jeg fikk snakket ut med han jeg diskuterte med i går, og det ble unnskyldninger og virtuelle klemmer.  

(Ønsker du mer info av noen av spillene, så finner du alt du vil vite på boardgamegeek.com.)
Noen av spillene vi spilte i går. 
Kake! De ser ikke videre fancy ut, men de smakte godt iallefall.
Groot meet Treebeard. Treebeard meet Groot. Anders fikk Lego av meg til bursdagen sin.
Lego LOTR 10237 Orthanc Tower.
Lego Superheroes 76020 Knowhere Escape Mission.
Klemme ut brikker! I love it!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar