tirsdag 10. februar 2015

Presentasjon

Atter en ny blogg, atter et nytt forsøk på å få til en online dagbok som fungerer. Jeg har prøvd mange ganger, men til slutt må det vel gå? Jeg vil forsøke å dele denne bloggen med venner og kjente. Alle som vil kan selvsagt lese. De siste forsøkene mine har vært kun for meg selv og kjæresten, og det kan ha vært grunnen til at jeg fort har mistet lysten til å blogge. Jeg tror det kan gi meg mer skrivelyst og motivasjon om noen faktisk leser det jeg skriver.

De fleste som vil lese dette kjenner meg fra før, men jeg vil likevel presentere meg selv.

Navnet mitt er Nina. Jeg er 30 år. Jeg bor på Bekkelaget i Oslo, i en kjellerleilighet. Her bor jeg sammen med kjæresten min Anders og våre to pusekatter Pixie og Skittles. Jeg jobber deltid i Togservice, dvs. i kaféen på NSB sine langdistansetog. I tillegg skal jeg egentlig studere deltid, men det er ikke så lett.

Interessene mine er film og TV-serier, brettspill og kortspill, Lego, lese bøker og tegneserier, GeoCaching og loppemarkeder. Jeg liker også veldig godt å dra på konserter og musikaler, til tross for at jeg sjelden hører på musikk. Kino, Cinemateket og filmfestivaler blir hyppig besøkt. Jeg liker selvsagt også å reise, og London blir som regel besøkt årlig. Jeg trives best om sommeren, når det er lyst ute hele dagen og sola varmer huden min. Og så elsker jeg jul! Trenger jeg å si at jeg er veldig glad i katter?

Ellers så har jeg akkurat fått diagnosen Asperger Syndrom. Dette påvirker meg rimelig mye i hverdagen, med sosiale vansker og sosial angst, dårlige rutiner (men et utrolig fokus på, og trang etter rutiner), svart/hvitt-tenking som resulterer i mye nedetid og så videre. Jeg er høytfungerende, og folk rundt meg er meget overrasket over diagnosen. Jeg er rar, men samtidig "normal"...?

Det var da meg beskrevet i 205 ord. 205 ord er ikke mye. Jeg er mye mer enn 205 ord.

Jeg vet ikke akkurat hva denne bloggen kommer til å handle om, annet enn det selvfølgelige: meg og mitt liv. Jeg håper det kan bli en dagbok, slik jeg har hatt før, men også kanskje et sted jeg kan få ned tanker som gjør at jeg kan forstå meg selv bedre etterhvert. Det viktigste er uansett at jeg fortsetter å skrive og oppdatere, fordi jeg både liker og trenger det.

Da vil jeg ønske alle lesere VELKOMMEN!
Hvis du har noen spørsmål, så er det bare å spørre i vei. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar