søndag 15. februar 2015

Love is all around

I dag har jeg vært meget sosial. Først var jeg på en fem timer lang "kaffedate" med ei venninne, og resten av dagen og kvelden ble tilbrakt ute med kjæresten.

Jeg var veldig usikker og spent på hvordan det ville bli å treffe Anne igjen, og kan vel si jeg gruet meg litt. Jeg har ikke sett henne på kanskje to år, og visste ikke (vet ikke) helt hvor jeg har henne lenger. Men hun ville treffe noen for kaffe, og jeg hoppa i det og inviterte meg selv. Da jeg i tillegg våknet i dårlig form i dag, så var det rett før jeg avlyste hele greia. Men jeg fikk tvunget meg avgårde, og jeg angrer ikke på det. Vi skulle bare ta en kaffe sammen, men vi koste oss sammen i hele fem timer med kafébesøk, god lunsj på restaurant og en tur til på kafé. Skravla gikk godt hele tiden, og klemming ble det også. Det var veldig koselig å treffe Anne igjen og å få tilbrakt litt tid med henne. Håper det ikke blir like lenge til neste gang!

Jeg og Anders skulle egentlig ha date i går, på fredag den 13., for å unngå hele Valentinsdagshysteriet, men Sigurd sutret seg til tacofredag på en fredag for en gangs skyld. Derfor måtte vi ha date på hjertedagen likevel. Men ikke Valentinsdagsdate! Vi har nettopp fått etterlengtet lønn og ville kose oss litt ute en dag, med middag og kino. Jeg hadde nettopp spist lunsj med Anne, så vi gikk og shoppet en stund før selve "daten". Det ble litt dyrere enn planlagt, men vi fikk mye fint for pengene (salg!). Vi valgte å spise middag på Risbollen, som absolutt ikke er en fancy eller romantisk restaurant, men nærmere en fastfood-sjappe med thaimat. Men god mat har de så absolutt, og jeg ble altfor mett! Filmen vi valgte å se på kino skrek ikke akkurat kjærlighet den heller, for vi så American Sniper (krigsfilm). Filmen var bra, men dessverre litt for mye kliss med bryllup og babyer og greier.

På vei hjem med banen etter filmen var ferdig merket jeg godt hvordan 11 timer ute i byen med sosialisering slet på psyken. Jeg var veldig sliten og orket ikke engang å snakke med Anders, og alt føltes masete. Jeg føler egentlig at jeg trenger en dag hjemme, inne, med mine ting for å koble ut og roe ned, men verden fungerer ikke slik. I morgen er det atter en dag med jobb på toget. Med vinterferiestart blir det nok ikke særlig rolig heller.

Middagsdate på Risbollen. Thaimat <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar