tirsdag 17. februar 2015

Gjennomkjøring Bergen

Jeg jobber, som nevnt tidligere, i kaféen på NSB sine langdistansetog. Som regel så er en arbeidsdag slik at jeg jobber halve veien til enten Trondheim, Bergen eller Stavanger, bytter tog og jobber tilbake igjen til Oslo. På Dovrebanen vil det si at jeg på en vanlig dag jobber Oslo-Otta-Oslo. Innimellom får vi også såkalte "gjennomkjøringer", hvor vi blir med toget hele veien, overnatter og så jobber hjem igjen dagen etter. Disse turene er veldig fine, da diettpenger er veldig gode penger!

Nå er jeg på en slik tur. I går jobbet jeg fra Oslo til Bergen, og i natt har jeg overnattet på det fine hotellet Scandic Ørnen.
Hotellrommet, med utsikt inn til hallen i hotellet. Veldig stilig detalj med bakgrunnsbelyst ørnebilde på veggen!

Jeg ankom Bergen sent i går kveld etter en forsinkelse på 40 minutter, gikk innom Deli de Luca for litt godis, og gikk så mot hotellet. Så kom jeg på at jeg hadde glemt igjen kofferten min på toget! Løp mot stasjonen, men kom ikke langt før konduktørene jeg hadde jobbet med kom gående i min retning. De var ferdige med å "stenge ned" toget og var på vei til hotellet selv. Toget hadde forlatt stasjonen for å bli klargjort til dagen etter. Selvsagt! Men konduktørene fikk tak i lokføreren på toget, som var veldig behjelpelig og fikk levert kofferten min til meg på stasjonen. Det ble mye stress sent på kvelden, men det ordnet seg til slutt. 

Det er første gang jeg er på dette hotellet, og jeg ble positivt overrasket over kvaliteten på hotellet. Jeg følte meg som Macauley Culkin i Alene Hjemme-filmene da jeg låste meg inn på rommet mitt i går kveld. Så fint rom, med en herlig og diger dobbeltseng til bare meg. Store myke puter gjorde at senga så veldig innbydende ut, og den var like god som den så ut til. Herlig myk og god seng som jeg kunne synke ned i. Jeg fikk dessverre ikke med meg frokost-buffeten her, da jeg valgte å sove lenge i dag. 

Det er veldig herlig å ha endel timer med total avslapping på et hotellrom i en fremmed by (uten å være på ferie - for da vil man jo oppleve alt som er å oppleve). I går kveld koste jeg meg med tegneserie og litt godteri før jeg la meg. I dag har jeg vært en liten tur på Bergen Storsenter for å kjøpe frokost og kaffe til meg selv, samt importgodteri til mamma og pappa. Godteland er en av de bedre godteributikkene jeg vet om akkurat nå, og de har godis som ingen andre tilsvarende butikker har. Jeg endte opp med å kjøpe endel godteri til Anders også, siden han snart har bursdag. Jeg fant også et godt utvalg av Lego polybags på Nille, så da ble det kjøpt med noen av de. Nå er jeg tilbake på hotellet og slapper av med laptopen min litt.  Jeg har også rukket å lese en tegneserie i dag og håper å rekke å lese ferdig boka jeg driver med nå - White Fang - før jeg må ordne meg for hjemreise. 

Skittles and Reese's!

Tegneserier er et must på disse turene.
Dette er en oppfølger til Bram Stoker's Dracula.
Bursdagsshopping til kjæresten.
Fant endelig M&M's peanut butter til han.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar