tirsdag 19. april 2016

Damer på bytur

Jeg har hatt storfint besøk, av finfin dame som skulle på Stortinget en liten tur. Mamma er aktiv i politikken på Lillehammer, og skulle til Oslo for kurs, og i den forbindelse måtte vi jo ta en shoppingrunde først - vi to damene.
Det var ikke så lett å komme seg opp for å møte mamma på Oslo S halv elleve om morgenen, etter å ha slokna i sjutiden etter en våkenatt. Dagen startet derfor litt tregere enn planlagt. Anders dro ned og hentet mamma, og hun kom hjem på besøk til oss en tur før bytur. Men det var bare koselig for min del, for da fikk jeg besøk hjemme av mamma også. Ikke akkurat dagligdags at hun kommer til Oslo. Hun er i alle fall aldri alene her. Jeg fikk i meg litt frokost og kaffe, mamma fikk hilst på pusene mine, og så dro vi.
Fargerike sommerkjoler.

Det var ikke all verdens spennende å shoppe, da både Karl Johan og Oslo City har de samme butikkjedene, og akkurat de samme butikkene som på Lillehammer. Ikke var det salg heller. Men vi gikk da og titta, og fant da litt av hvert begge to. Jeg endte opp med tre nye fargerike sommerkjoler og en sminketing, mamma kjøpte to topper og en genser til seg selv, og to skjorter til pappa.

Etter shopping koste vi oss med italiensk pizza og italiensk brus på Mamma Pizza, og dessert på Ben & Jerry's. Namnam! Mamma var snill og spanderte!

Det var veldig koselig med mammabesøk i storbyen. Og til helga kommer hun igjen. Denne gangen for dameloppisrunde (oss to, søstra mi og bestevenninna mi). Koselig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar