onsdag 1. juli 2015

Sexy librarian in the making?

I dag er det første juli. Fristen for å endre rekkefølge på ønskelisten på Samordna Opptak har gått ut. Nå kan jeg ikke lenger ombestemme meg. (Ikke før neste år iallefall!)

Første prioritet har i år blitt Bibliotek- og informasjonsvitenskap ved Høyskolen i Oslo. I fjor kom samtlige søkere inn på dette studiet, så sannsynligheten for at jeg kommer inn på første valg er vel rimelig stor. Jeg håper jeg har tatt det rette valget. Den 20. juli får jeg svar på søknaden.

Studiestart er 11. august. Det er altså bare litt over en måned til. Jeg klarer knapt å komme meg ut av senga og inn på stua for å sette meg i sofaen. En travel skolehverdag, med masse rare og ukjente mennesker rundt meg høres virkelig ikke mulig ut. Samtidig så liker jeg jo å gå på skole. Jeg vil jo. Det er bare det at jeg ikke fungerer. Hvordan kan jeg komme meg opp nok, i tide, til å klare dette? Og hjelper det noe om jeg faktisk klarer å hente opp nok energi og livslyst til skolestart?

I fjor klarte jeg å være oppegående ved studiestart. Det gikk faktisk superbra i over en måned - på alle punkter i livet, ikke bare studiene og student-livet. Men så falt jeg ned igjen, og alt ble dritt, ingenting ble gjort, og jeg droppet ut av skolen slik som jeg har gjort så mange ganger før.

Hvor langt kommer jeg i år tro?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar