mandag 6. juli 2015

Blanke ark og fargeblyanter til

I går måtte jeg jukse litt på en bildechallenge jeg driver med på Instagram. Dagens prompt var "Fireworks", siden det var dagen etter 4. juli og natten i USA var preget av fyrverkeri. Her i Norge var det dårlig med fyrverkeri i natt. Så da må me juksa litt! Jeg ville tegne fyrverkeri. Jeg måtte finne frem noen gamle fargeblyanter.

Jeg så for meg et blått pennal jeg har liggende, fullt med gamle fargeblyanter som er ekle med blyantskrell og kull som har ligget i samme pennal. Men det var langt fra det jeg/vi fant i en av mange skuffer hvor jeg har skrive- og tegnesaker. Der lå det nemlig et finfint sett med akvarell-fargeblyanter. Kjempemange fine farger. Og det så helt ubrukt ut! Jeg husker ikke hvor eller når jeg kjøpte det, men antar at det må ha blitt kjøpt inn i løpet av (mot slutten av) mine år på formgivingslinjen på videregående.

Så fine fargeblyanter fortjener et bedre liv enn å ligge glemt i en skuffe. Men jeg kan jo ikke å tegne! Jeg klarte å få til noen fargesplasher som skal forestille fyrverkeri. Mer enn det kan jeg ikke. Jeg har aldri vært flink til å tegne. Jeg bare elsker skrive- og tegnesaker, og kjøper altfor masse av det. Det ser jo så fint ut. Og så vil jeg jo gjerne være flink og kreativ!

Fireworks Gandalf, Fireworks!

Fine fargeblyanter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar