torsdag 16. juli 2015

Paper Towns

I går var det gratiskino på Rockefeller igjen. Og for en gangs skyld gadd jeg å dra. Gratiskino er selvsagt noe jeg burde få med meg hver gang jeg har mulighet, men køståing, mye venting, vonde stoler, og dårlig sikt til lerretet gjør at jeg ofte lar være. I går trosset jeg alt dette fordi det var jo tross alt en film jeg måtte se før eller senere, nemlig Paper Towns.

Jeg er glad jeg dro i går. Ikke bare var filmen gratis, men de hadde masse annet å gi bort! Ved inngangen sto de klare med kurver fulle av leppomade fra Carmex og lakris fra Lakrisgutta. Da vi hadde funnet oss greie sitteplasser så vi at de hadde satt opp et ekstra barområde, og ble nysgjerrige. Jeg gikk bort og tittet, og ble tilbudt gratis ferskpresset juice fra Joe & The Juice. Det smakte utmerket med juice av jordbær, hylleblomst og banan mens vi ventet på at filmen skulle begynne. Det ble faktisk hele tre små kopper med juice i løpet av ventetiden. Med så mye gratis var det greit å måtte vente i en og en halv time. Vi slapp iallefall å stå i kø denne gangen.

Filmen Paper Towns er en filmatisering av boken med samme navn skrevet av John Green. Green er kjent for The Fault in Our Stars, en skikkelig grinefilm. Paper Towns har mer godfølelser. Dette er en coming-of-age film, med mye humor, litt mysterie, kjørlighet og vennskap, og til slutt en liten road-trip. Jeg synes filmatiseringen av boken var god. Der jeg ofte syntes boken ble litt langdryg, hadde filmen godt tempo. Humoren var nesten bedre i filmen enn i boka, og bikarakterene (som står for humoren) var virkelig gode. Paper Towns er en enkel og underholdenes film. Filmen når ikke opp blandt de riktig gode coming-of-age filmene, men er en helt grei sommerfilm.

Se traileren her:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar