lørdag 11. juni 2016

Turist i Moelv

Jeg trodde at loppemarked-sesongen var over jeg. I alle fall over for min del. Men i Moelven holder de visst loppis-sesongen i gang til langt ut over sommeren. Så i dag har jeg og mamma lekt turister i Moelv. Vi tok "privat"-buss for tog (eneste passasjerer var oss), og koste oss med medbrakt frokost på veien. På Moelv stasjon hentet min søster med familie oss og ga oss skyss bort til Lionshallen der loppemarkedet var.

Loppemarkedet var ekstremt trangt og dårlig lagt opp, og det var køståing langs alle bord de hadde satt opp. Vi hadde riktignok flere timer på oss, men irriterende å stå i kø hele tiden likevel. Jeg kjøpte noen brettspill jeg vil forsøke å selge for fortjeneste, noen kjoler, noen småting til jul (kopper, julekuler, ting til å rulle skrull med), en kul Star Wars matboks til Anders, en fin notatbok som det var brukt én hel side av og sikkert noen andre småting. Fornøyd med fangsten.

Etter loppemarkedet tok vi alle turen til Ting og Tøy-butikken og innom Kiwi hvor vi kjøpte is til niesa mi. Søstra mi med familie stakk hjem igjen, mens jeg og mamma tok en shoppingrunde i lille Moelv sentrum. Vi titta innom noen butikker uten å kjøpe noe, og satt så en tre kvarters tid på kafé med kaffe og et kakestykke på del. I sola. Koselig med kafébesøk også, selv om det er dyrt.

Til slutt kom pappa og hentet oss, og vi dro innom Obs! for å handle chips og snacks på tilbud, samt gedigne kuleis.
I kø før åpning.
Morsomt display utenfor Ting og Tøy.
C koste seg med sjokoladeis.
Delte et stykke ostekake med mamma.
Kuleis med smak av kokos og spicy mango.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar