tirsdag 7. juni 2016

Oppstart praksis

Jeg skulle som kjent ha praksis i fem uker i starten av året, men det ble utsatt til sommerferien. Jeg har jo ikke vært videre flink student dette halvåret, og var derfor meget skeptisk til å begynne i praksis. Hadde vel egentlig aldri trodd jeg kom til å komme meg avgårde en dag engang.

I går var min første dag som praktikant ved biblioteket på Høgskolen i Lillehammer. Jeg klarte på et eller annet vis å komme meg dit, etter å ikke sovet mer enn 30 minutter rett før jeg skulle gjøre meg klar for dagen. Anders var med meg helt bort, som en slags støttekontakt - eller en støttende kjæreste. Han ble også værende gjennom hele dagen (ikke med meg på jobb, men på campus), slik at vi kunne lunsje sammen, og ta følge med meg hjem igjen.

Jeg har hatt flere første arbeidsdager, og mange jobbintervjuer, men dette var verre å møte til. Ting ble mye vanskeligere fordi ting ble som de ble forrige forsøk. Men jeg fikk det til likevel. Jeg klarte å møte opp, og da klarte jeg å fullføre dagen også.

Min første dag som praktikant fikk jeg mitt eget kontor(!), jeg fikk omvisning, var med på diverse morgenrutiner og begynte å katalogisere ting. Spesielt morsomt var det å få lov å åpne pakke fra Platekompaniet og katalogisere film. HiL har den norske filmskolen, og biblioteket har derfor en stor filmsamling. Det liker jeg!

I dag kom jeg meg også avgårde på praksis. Jeg var til og med så sprek at jeg syklet. Det er to dager oppmøte på rad! To hele dager mer enn jeg klarte sist. I dag satte jeg ut bøker i hyllene, og brukte flere timer på å lage nye merkelapper til hyllene i biblioteket (de har gått fra UDK til DDK og har per nå ingen markering for hvor de forskjellige emnene er. Så den jobben har jeg fått. Å merke alle hyllene deres godt med emner, slik at brukerne lett kan finne frem det de trenger. Gjorde forsåvidt morgenrutiner i dag også (sette ut aviser, scanne inn og sortere returbøker).

Nå er det bare fire uker og tre dager igjen, og jeg må møte opp hver dag. Satser vel på at det går på et vis nå. 

Høgskolen i Lillehammer.

Blått dyrehode med dørhåndtak.
Mye spesiell kunst på HiL.
Lage hylleemner.
Katalogisere filmer!
Fikk søt flink-jente-gave av foreldrene mine.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar