fredag 10. juni 2016

Fredag og helg

Det er fredag. Jeg er ferdig med min første uke i praksis. Det er helg!

I dag var en ekstra kjekk dag på "jobb", selv om jeg var uhorvelig trøtt. For da lunsjtider kom fikk jeg beskjed om at det var fast fredagskos i kantina for de ansatte. Med gratis kaffe og kake! Jeg tenkte med en gang at det passet ypperlig med gratis kaffe siden jeg for første gang denne uken hadde drukket opp hele termokoppen min med kaffe - og det før lunj. Og kake er jo aldri feil da. De fleste vet at jeg er et stort kakemonster. Nede i kantina fant jeg et stort bord med masse kake! Flere forskjellige slag, og det var visst ikke noe problem å ta flere stykker. Jeg nøyde meg med bare to, mens ei jeg jobber med tok et av hvert slag. Det var rart å ta lunsj sammen med disse damene jeg jobber med - jeg har vært asosial og holdt meg for meg selv med nesen dypt begravd i en bok hele uka - men jeg overlevde det og på et vis. Tok også med meg en kaffekopp til kontoret etterpå. Jeg trengte det!

Senere på dagen fant jeg flere buttons i en hylle. Flere like. Så jeg spurte veldig søtt og uskyldig om det var noen som eide de. Da fikk jeg til at svar at det var bare å ta. Yay, gratis bibliotek-buttons!

Av jobb i dag har jeg kun sitti og katalogisert DVD-er. De fleste av "kollegene" mine var på møte i Hamar, og jeg følte ikke for å mase for mye på de som var igjen. Jeg hadde uansett mye jeg kunne putle med på egenhånd, så da gjorde jeg det. Kan like å studere og katalogisere DVD-er! Lærer mer om film jo.

Og jeg hadde med meg Pepsi Max Cherry i dag. Nam nam.

Nå er det helg, og godt er det. En uke er ferdig, fire igjen. Jeg har overlevd. Døgnrytmen har gått greit nok også, men jeg antar den sklir mer ut etterhvert. Jeg er usikker på hvordan jeg skal gjøre praksisrapporten enda. Den går ut på å ta for seg en brukergruppe og skrive om hvordan de bruker biblioteket. Problemet er at nå er det sommerferie for de aller fleste, og rimelig dødt på et høyskolebibliotek. Jeg har en idé, men er ikke sikker på om det vil fungere enda. Vet forhåpentligvis mer imorgen.

Ønsker alle mine lesere en riktig god helg!

Kaker!
Filmene jeg har kost meg med i dag.
Buttonlove.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar