lørdag 19. desember 2015

Juleforberedelser

Dagene på Lillehammer ble vellykket. Spesielt tiden som ble tilbrakt med herligste "Sassa" (som hun kaller seg selv om dagen)!

Første dagen ble brukt til å pakke inn julegaver. Jeg har ikke tall på hvor mange pakker jeg har hjulpet mamma å pakke inn til jul; til og med noen av mine egne har jeg pakket inn. Jeg er veldig glad i å pakke inn julegaver, jeg får så god julestemning av det fine julepapiret og det blanke båndet. Og så er det gøy å tenke på hvor glad folk kommer til å bli for gavene de får.

Andre dagen så skulle min søster og svigerbror på kino og se Star Wars, så da var jeg og mamma barnevakter. Det ble mye kos, lek og moro med veslejenta, og musikk. Mamma har laget en barne-CD til henne, som gikk hele dagen og kvelden - og videre inni hodet mitt utover natta. "Bæ, bæ, lille lam", "Hode, skulder, kne og tå", "Jeg vil ha en blå ballong" og så videre. Opp igjen og opp igjen. Men det er bare koselig da, for søta danser og synger med som best hun kan, og får oss voksne til å smile og le. C skulle også sove over til neste dag (den store bakedagen), i senga mi sammen med meg. Det var vanskelig å få henne til å sove, men vi koste oss og slappet av med bok, nattasanger og med å se Frozen-sanger og PlayDough-videoer på YouTube. Til slutt sovnet hun i armkroken min, noe som var utrolig koselig!

Tredje dagen gikk til baking. Vi klarte å lage sju slag, til tross for at jeg knapt hjalp til. Jeg var snørrforkjøla og måtte ta pauser hele tiden for å nyse "tusen ganger" og snyte meg like mange ganger, føltes det som. I tillegg måtte jeg jo da vaske hendene etter hver pause. Og C ville hele tiden leke eller snakke eller kose med tante Nina, og det kunne jeg jo ikke si nei til! Så baksten ble hovedsaklig lagd av søstra mi, som er veldig flink og effektiv på kjøkkenet. Jeg fikk iallefall lagd sandnøtter og hjulpet til med å steke/koke smultringer.

Fredagen ble brukt til litt shopping, litt gaveinnpakking og ellers bare avslapping og skravling med mamma. Rimelig lei av å være forkjøla og begynte å bli sliten etter flere aktive og sosiale dager.
Julestemning på Lillehammer.
C som sover så søtt hos meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar