tirsdag 15. desember 2015

Førjulskos

Togkos med bok og godt drikke.
Jeg har en fin juletradisjon med mamma. Jeg tar meg noen dager før jul på Lillehammer for å hjelpe til med juleforberedelser. Det vil si bake kaker, shoppe julegaver, pakke inn julegaver og kjøpe juletre (nå har hun riktignok fått seg plast-tre). Dette har jeg gjort i mange år nå. Jeg synes det er veldig koselig med slike juleforberedelser; det gir meg julestemning. Og så må jeg jo passe på at det blir jul hjemme! Dessuten så er det alltid koselig å komme hjem en tur, for skravling og kos. Siden min søster flyttet hjem igjen fra Mallorca har også hun vært med på kakebaking, og nå er også verdens søteste og herligste niese med.

Jeg er nå på vei hjem til Lillehammer. Riktignok en dag senere enn planlagt, men bedre sent enn aldri håper jeg. Har hørt rykter om at jeg og mamma skal være barnevakt for tidligere nevnte verdens søteste og herligste niese i morgen, og på torsdag skal tre generasjoner med Myhren-jenter leke bakemestere. I dag antar jeg at det blir rimelig rolig, kanskje med litt julegaveshopping hvis mamma er i form til det, samt julegaveinnpakking. Også må jeg kose dyrene massemasse!

Håper på en fin førjulsuke, og at jeg ikke smitter familien med forkjølelsen min! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar