søndag 30. august 2015

Grilling og spilling på Åssiden

I går hadde jeg den koseligste sosiale dagen på rimelig lenge! Åssiden i Drammen var et fint sted å tilbringe en sensommerlørdag med hyggelige folk!

En kompis i Drammen, som vi spiller brettspill med, inviterte tidlig i sommer til grilling. Med ubestemt tid ble grillingen utsatt og utsatt. Til slutt bare satte han en dato sent i august, og virket egentlig til å ha gitt litt opp. Og eventen på Facebook virket glemt. Vel vitende om at også han har Asperger Syndrom og kanskje dermed ikke er den som er flinkest til å ta initiativ til sosiale sammenkomster, skjønte jeg jo hvorfor ingenting skjedde. Det var første gang han inviterte oss hjem til seg, så jeg ville virkelig ikke la sjansen gå til spille. Jeg ville virkelig besøke han, så jeg tok kontakt og lurte på om det ble noe av. Det var jo til og med meldt fint sommervær denne lørdagen! De andre inviterte kunne også komme, så da ble planen litt mer konkret.

I går tok vi derfor toget ut til Gulskogen for en dag med venner, brettspilling og grilling. Da vi dro hjemmefra var været helt nydelig, men det skyet dessverre på innen vi kom til Drammen. Det gjorde ingenting, vi skulle ha det koselig uansett! Vi var fem denne dagen; fem fine, hyggelige og rolige folk. Fine folk som enten har sitt å stri med selv, eller takler veldig godt andre som er litt anderledes. Med andre ord en god gjeng hvor en kan være seg selv. Leiligheten hans var veldig hjemmekoselig, og jeg fant med en gang en veldig god stol å sitte i. Jeg slappet av med en gang jeg kom dit, følte meg på en måte hjemme.

Dagen gikk til masse brettspilling; vi rakk Samurai Sword, Lords of Waterdeep, Betrayal at House on the Hill (x2) og Coup. Etter en stund gikk vi ut for å grille. Det var grått ute, men varmt nok, og de hadde stort partytelt i hagen med sitteplasser og masse pledd. Selv om det kom noen regndråper og Anders frøs, så var det veldig fint å sitte ute og spise kjempegod grillmat og spille brettspill. Sommerens siste grilling. Jeg vant ingen av spillene, men det gjorde ingenting. Eller det stemmer ikke helt; Betrayal-spillet er co-op og der var jeg med å vinne en av gangene. Coup var virkelig ikke spillet for meg. Dette spillet krevde både å kunne lese mennesker, samt å kunne juge. Jeg kan ingen av delene - dette er meget vanskelig for en med AS, og da jeg kommenterte det fikk jeg umiddelbar reaksjon fra han vi var hos: "Asperger?". Han kjente seg godt igjen og skjønte hvorfor jeg slet.

Det var blitt såpass sent at vi måtte dra for å rekke siste toget hjem. De to andre som var på besøk hos han skulle overnatte, men jeg og Anders måtte hjem til pusekattene våre. Det hadde vært veldig gøy å vært der utover natten, siden de skulle ha det gøy med SingStar, men jeg trengte å komme hjem for å slappe av også. Vi kom oss ikke hjem før nærmere ett om natten, og da var det veldig godt å finne senga. Det er slitsom å være sosial, men det er veldig fint også - iallefall når dagen blir så vellykket som denne var!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar