fredag 21. august 2015

Studentforeningen Alexandria

I går hadde jeg en særdeles fin og sosial dag med nye klassevenner! Hele 8 timer med sosialisering er utrolig mye for meg på en dag, men det gikk faktisk veldig fint. Jeg er sliten i dag, og det skal bli godt med en rolig dag og kveld hjemme med bare kjæresten og pusekattene. Men jeg håper på fler sosiale dager med fine folk!

Vi hadde et par timer mellom første og andre forelesning som måtte fylles på et eller annet vis. Jeg hadde egentlig planlagt å sitte å lese pensum, men glemte bøkene hjemme. Så da ei i klassen, Stine, lurte på om jeg ville være med en stor gjeng og spise lunsj så var det klart jeg ville det. Satte oss ute i sola og spiste og skravla og koste oss. Noen gikk for å studere, mens et par andre ble igjen resten av tiden mellom forelesningene. Det var koselig å snakke med dem, og jeg fikk noe å finne på og øvd meg på litt sosialisering. Og mer sosial moro skulle det bli. Etter forelesningene var ferdig for dagen hadde vi enda en gang et par timer før neste (kveldens) event. Ei jente i klassen, Ida, bodde så og si på campus, og inviterte noen av oss med hjem en tur. Der fikk vi hilse på en søt og god (men veldig daff) hund ved navn Nala, og vi så film. Kjempefint å ha noen å henge med når det er ventetid, og fint å bli kjent med folk i klassen.

Settlers of Catan
Kveldens event var første møte med studentforeningen Alexandria. Dette er en forening for Arkiv- og Biblioteklinjene på HiOA, som møtes for sosiale aktiviteter. Dette oppstartsmøtet var brettspillkveld, og "right up my alley". Det er jo ikke akkurat noe hemmelighet at jeg liker brettspill. Og de lovet gratis pizza og brus, og jeg er veldig glad i gratis mat! Lederne for foreningen hadde sagt at det var bare å ta med seg venner og kjærester, så jeg dro med meg samboeren min. Vi tok også med et par spill, men de ble ikke prøvd denne gangen. Anyway, vi var fem jenter fra klassen, samt Anders, som ankom brettspillkveld. Vi begynte med en omgang Settlers of Catan, tok så et slag Munchkin og fulgte opp med Munchkin Cthulhu. Jeg gjorde det særdeles dårlig i alle spillene, men hadde det veldig gøy og humøret var på topp! Pizzaen vi fikk underveis smakte fantastisk - spesielt siden jeg var veldig sulten. Jeg var også veldig positivt overrasket over så bra oppmøte. Jeg var på brettspilldag hos Fantastene på søndag som var, og der var vi ca. ti personer totalt. På Alexandria var det vel iallefall 30 oppmøtte. Kjempebra! Håper at det fortsetter slik.

Jeg håper, og tror, at jeg gjorde det rimelig greit sosialt sett. Jeg har vanskeligheter for å se når jeg er for awkward, men Anders sa jeg var flink. Jeg håper også at jentene jeg var med i går hadde det like gøy som jeg!

1 kommentar: