lørdag 15. august 2015

Nytt studie - ny skole - nye muligheter!

Årets første skoleuke er vel over. Det har vært en rolig start, iallefall for meg som ikke har deltatt på altfor mye fadderopplegg og dessuten var "syk" allerede andre skoledag.

Første skoledag var på tirsdag. Med oppdeling i faddergrupper, velkomstseremoni på Sankt Hanshaugen, registrering som ny student ved HiOA og bli-kjent-seminar med klassen på timeplanen. Dagen besto av mye venting, awkward småprating med folk man ikke kjenner, velkomsttaler og gruppeintervjuer av hverandre i klassen. Det virker som om folket er bra, de fleste snakket lett om både fantasybøker, tegneserier, brettspill, rollespill og så videre. My type of people! Etter det oppsatte opplegget dro endel faddere pluss et fåtall fadderbarn på Deiglig og skravla over en kopp kaffe eller et glass øl. Så dro vi opp igjen til Sankt Hanshaugen for grilling og konsert. Jeg skulle på en annen konsert, så jeg ble ikke lenge.

På grunn av nevnte konsert - en ufattelig heftig konsert av The Offspring - og noen øl for mange, var jeg hjemme med hodepine på onsdagen. Håper jeg ikke gikk glipp av for mye!

Torsdag og fredag var jeg på skolen igjen, for forelesningene iallefall. Fredagen besto av en veldig god forelesning av en veldig flink foreleser (skal ha han mye fremover, så det blir bra!), samt foredrag av tre tidligere studenter ved HiOA som nå jobber i forskjellige biblioteker. Meget inspirerende hun ene bibliotekaren iallefall, mitt nye forbilde.

Jeg har også fått kjøpt endel brukte bøker. Mangler nok fremdeles noen bøker, men jeg har kommet et stykke og spart masse penger. Så nå er lesingen og studeringen i gang. Endel av stoffet virker interessant nok, men langt fra alt. Sånn er det vel kanskje uansett studieretning?

Jeg har vært med på veldig lite sosialt dessverre. Jeg har blitt fort sliten og roen hjemme har fristet mer enn å utsette meg selv for stressende small-talk og kanskje dra på fadderukeaktiviteter som eneste fra klassen og føle meg utenfor. Dumme redsler, men sånn er det med angst dessverre. Jeg skal forsøke å dra på brettspilldag i regi av Fantastene (studentforening for brettspilling, rollespill og liknende), samt på brettspillkveld på torsdag neste uke i regi av Alexandria (studentforening til Arkiv- og Bibliotekfag). Håper jeg klarer det og at det blir gøy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar