torsdag 19. november 2015

2. semester

Jeg begynner å bli klar for andre semester allerede nå. Det er igjen tre uker av dette semesteret, men jeg kan ikke vente til neste semester. Jeg tror det blir et mye morsommere halvår enn det som har vært nå. Fordi vi skal jobbe mye med, og lese mye, barnelitteratur! Anne Cath. Vestly, Alf Prøysen, Ingvar Ambjørnsen, R. L. Stine og mye annet. Både hele bøker, utdrag og korttekster. Det blir gøy!

Lesehaugen for neste semester.
Jeg har fått kjøpt inn nesten alt (mangler muligens en bok) pensum til neste semester. Brukt, for en billig penge. Tre bøker og fem kompendium, veldig pene - kun den ene er det brukt markeringspenn i, for kun 1100 kroner. Det er ikke verst. Og så har jeg kjøpt en av barnebøkene tidligere i høst på loppemarked til en slikk og ingenting.

I dag fikk jeg dessuten endelig praksisplass. De tre stedene jeg hadde satt opp på ønskeliste var dessverre ikke ledige, så jeg ble spurt forrige uke om jeg hadde noen andre ønsker. Og der fikk jeg gudskjelov plass. Praksisperioden er de fem første ukene av 2016, og denne perioden skal jeg bo på Lillehammer hos mamma og pappa. Det blir rart å være så lenge hjemme på besøk, og borte fra Oslo, samboeren og pusene mine, men det går sikkert fint.

Nå gjenstår det bare en mini-praksis, en skoleeksamen og en hjemmeeksamen før jeg kan ta juleferie og glede meg til ny start neste år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar