mandag 14. september 2015

Valg 2015

Antar at alle har fått med seg at det har vært valg i helgen? "Bare" sånn derre lokalvalg da. Eller kommune- og fylkestingvalg på landsbasis, og byrådsvalg her i Oslo. Jeg håper alle har stemt riktig! Jeg var og putta rosa og grønn lapp i valgurnene i går. Jeg gjorde dermed min såkalte "borgerplikt" for andre gang i mitt voksne liv. Det blir spennende å se hvordan valget har gått, og om vi vil se endringer i årene fremover.


I kveld har vi kost oss med nydelig tapas med norske, gode, kortreiste råvarer fra Matstreif. Vi ser selvsagt (?) på valgsendingen på NRK. Vi har på en måte vår egen lille valgvake her i heimen. 

I år gikk min stemme til et parti som jobber for kultur, for kollektivtransport, for dyrevelferd, sykkelveier og miljø. Sånn liker jeg! Jeg vet ikke om jeg ville stemt på de på Stortingsvalg, men her i Oslo håper jeg de kan gjøre mye positivt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar