fredag 3. april 2015

Skjærtorsdagsspilling

Endelig en hel dag med spilling igjen! Med mange bra folk på besøk, god stemning, morsomme spill, påskegodteri og junk-food ble dagen absolutt vellykket. I motsetning til forrige gang vi hadde masse folk over for spilling, så var det ingen diskusjoner eller sure miner denne gangen. Litt opphetet diskusjon ble det jo under samarbeidsspillet Shadows Over Camelot, men med sju spillere som skal samarbeide og har litt forskjellige strategier eller tankerekker så blir det gjerne sånn.

Vi startet dagen klokka 12 - eller nærmere halv ett ble den vel før første gjest kom - med et par runder med kortspillet Greed. Etterhvert kom det flere gjester, og vi spilte Puerto Rico og Revolution!. På det meste var vi åtte spillere og spilte Shadows Over Camelot. Så delte vi oss opp på to firemanns-spill, hvor jeg var med på en runde Goblins Inc. Etter dette begynte folk å finne veien hjemover, og det gjorde jeg og. Noen ble igjen hos Anders for å spille Castle Dice - et spill som så morsomt ut, men med så mange terninger ville jeg nok tapt grusomt, så det var like greit at jeg dro hjem. Den harde kjerne ble, etter hva jeg har blitt fortalt, sittende og spille til fem i natt!

Jeg er godt fornøyd med dagen, da jeg fikk lært to nye spill (Shadows... som vi vant takket være meg, og Revolution! som jeg vant), jeg vant to spill i tillegg til nevnte Revolution!, og fikk god og sterk kyllingkebab til middag som Anders spanderte. Jo, og jeg fikk egg og bacon til frokost - på senga selvsagt. Kan ikke klage på en sånn dag!

Påskemorgener krever god påskefrokost på senga.
Hadde kjøpt inn nok godteri iallefall. Men er flere dager med besøk i påsken.
Sjokolade!
Rich bitch! Spiller Greed og vil ha alle penga!
Rakk fem forskjellige spill i dag.
Pixie synes spilling er kjedelig, så hun tok seg en lur i godstolen.
Vertene for det hele.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar